سند ماموریت گروه آموزشی مستقل طراحی صنعتی – دانشکدگان هنرهای زیبا


    الف) طراحی محصولات، خدمات، فضاها و سامانه‌های محصول-خدمت در حوزه‌های خانگی، اداری، صنعتی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی، محیط زیستی، مذهبی، تاریخی، گردشگری، سلامت، تفریحی، هیبریدی و... مانند: لوازم خانگی، محصولات الکترونیکی، مبلمان، محصولات روزمره، اسباب‌بازی، طلا و جواهرات و...

    ب) طراحی رسانه‌محور و دیجیتال شامل طراحی واسط‌های گرافیکی، بازی‌های رایانه‌ای، اپلیکیشن‌ها، هویت بصری و برندینگ، طراحی لوگو، هویت سازمانی، محصولات هم‌خانواده، خلق ارزش ویژه برند، برنامه‌ریزی برند، شاخصه‌سازی و شخصیت‌پردازی برند، پلت‌فرم‌های تعاملی و...

    ج) طراحی برای سلامت، طراحی فراگیر و کاهش بحران‌ها: شامل پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث، کمک درمانی در اختلالات و معلولیت‌ها، کاهش خطرات محیط زندگی و کاری، طراحی برای ارتقا توانایی‌های شناختی، طراحی برای کودکی و سالمندی، طراحی برای کاهش بحران‌های طبیعی (سیل، زلزله، کم‌آبی...) و بحران‌های انسانی (ترافیک، تروریسم، وندالیسم، افسردگی جمعی، کووید و...).

    د) طراحی و توسعه پایدار / تاب‌آور با تمرکز بر محیط زیست، اجتماع و اقتصاد: طراحی با انتخاب مواد و فرایندهای کم‌اثر، بازیافت، نوآوری اجتماعی، کارآفرینی اجتماعی، طراحی برای کف هرم، انسان‌محوری، طراحی مدولار، طراحی خودانجام، اقتصاد چرخشی و حفظ ارزش‌ها.
    ه) هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین: شامل شبیه‌سازی مجازی، اینترنت اشیاء (IoT)، هوش مصنوعی، چاپ سه‌بعدی و... در راستای بهبود زندگی روزمره و ارتقای تعاملات ملموس و ناملموس محصولات و خدمات.

    و) طراحی فرهنگ‌بنیان با الهام از میراث ایرانی-اسلامی: طراحی فضاهای فرهنگی، سوغات و هدایای فرهنگی، الهام از صنایع دستی، برندینگ فرهنگی، طراحی غذا و پوشاک، گردشگری و...

    ز) طراحی وسایل و سامانه‌های حمل و نقل نوین: شامل سیستم‌های هوشمند، سبز، هیبریدی، جاده‌ای، ریلی، آبی و هوایی، طراحی خودروهای ابرسبز، پلت‌فرم‌های مدولار، حمل و نقل فردی سریع (PRT)، وسایل نقلیه انسانی (MPV)، پهپادها، سیستم‌های هوافضا و...

    ح) مطالعات عالی طراحی و آینده‌پژوهی: شامل سیاست‌گذاری طراحی، روش‌شناسی، آموزش طراحی، فلسفه تکنولوژی، زیبایی‌شناسی، علوم شناختی، نشانه‌شناسی، مدل‌های طراحی، سناریونویسی برای آینده و...